ליטיגציה

לפתחו של בית המשפט מגיעים בדרך כלל סכסוכים ומחלוקות שלא ניתן לפתור אותם, אלא באמצעות ניהול הליך משפטי.  המונח “ליטגציה” פירושו התדיינות והוא משמש שם כולל לתחום הייצוג ולאומנות הטיעון בפני הערכאות השיפוטיות השונות, בתי המשפט, בתי הדין, ועדות ערר וגופים מעין שיפוטיים. לא כל אדם שהוסמך לעריכת דין יכול להיות ליטיגטור, ואכן עורכי דין רבים אינם מציעים שירותי ליטגציה משפטית, שכן לא די בידיעת החוק וסדרי הדין הרלבנטיים להליך המשפטי, ולמרבה הצער לעתים גם לא די בכך שהאמת עומדת לצדו של בעל הדין, אלא יש צורך בעורך דין מומחה בליטיגציה משפטית ובעל ניסיון בהופעה מול טרבונלים שיפוטיים.

הלקוח שם מבטחו בידיו של עורך הדין להשגת “ניצחון בתיק”, פסק דין שמהווה מבחינת הלקוח את התוצאה הטובה ביותר בנסיבותיו של כל תיק, ועל עורך הדין מוטלת המשימה החשובה לשכנע את השופט/ת בטענות הלקוח, להעדיף את גרסתו ולפסוק לטובתו- משימה מורכבת על כל שלביה. משימה זו יש לבצע במקצועיות ובמומחיות, תוך בחירת האסטרטגיה המדויקת בכל אחד משלבי ההליך, והצגת הטענות בכתב וישירות מול הערכאה השיפוטית באמצעות רטוריקה מקצועית ושימוש בטקטיקות הנכונות לחקירת עדים.

 

עבודתו של עורך הדין המייצג בפני ערכאות משפטיות, אינה מתחילה בהופעה בדיון בפני בית המשפט, אלא ישנם שלבים מוקדמים שהינם קריטיים ביותר לניהול נכון של ההליך, ויש לקבל החלטות מקצועיות כבר בשלב הכנת התיק, למשל: איסוף מידע- תשאול נכון של הלקוח, איתור ואיסוף ראיות, ניתוח הראיות, השגת חוות דעת מומחים, בחירת המסגרת המתאימה בנסיבות התיק ועריכת כתבי טענות/תצהירי עדות אישית וכל זאת לקראת ההופעה בדיון בפני בית המשפט.

במסגרת דיונים מקדמיים מעלים הצדדים, באמצעות עורכי דינם, את טענותיהם המשפטיות בפני השופט/ת/ים, לעתים מתנהל אף משא ומתן /או ניסיון לסיים את המחלוקת או לצמצם אותה. במסגרת דיוני הוכחות הצדדים מציגים את ראיותיהם, לרבות העדת עדים וחקירתם- שלב אשר יש לבצעו במיומנות גבוהה. בתום שלב הבאת ראיות, לעתים יורה בית המשפט על סיכומים בעל-פה, כלומר שכבר באותו הדיון, נדרש עורך הדין המייצג להציג סיכומים בעל פה בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג פרטים וגופים, תובעים ונתבעים, ובעל ניסיון עשיר בניהול תיקים בפני הערכאות המשפטיות השונות, בתי המשפט, בתי הדין הרבניים, בתי הדין לעבודה, בתי הדין לעניינים מנהליים, בתי משפט לעניינים מקומיים, ייצוג בלשכות ההוצאה לפועל ובהליכי גישור ובוררות. 

אנו מעניקות שירות מקצועי בהתאם לנסיבותיו של כל תיק בהתאם לרצון הלקוח, תוך מתן יחס, ליווי אישי וזמינות מירבית.

אנו מאמינות כי כל לקוח הוא עולם ומלואו, ומשרדנו מתכנן בקפידה ומראש את ההליכים המשפטיים שנכון לנקוט, תוך ניהול התיק בחוכמה ובמקצועיות, ובהתאם לדין הנוהג. 

לפיכך, בטרם תקבלו כל החלטה מומלץ להיוועץ בעורך-דין מומחה בתחום הליטיגציה. 

לתיאום פגישת ייעוץ, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו.

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ איתנו?

השאירו פרטים ונחזור איכם בהקדם

דילוג לתוכן